Theo o överraskning

Hejohå, helgen har varit knökafull!
I lördags lurade mamma o pappa mig att vi skulle åka o äta semlor men så körde dom o sen stannade o satte på mig en ögonbindel, o sen körde dom till mathilda där ockås elin o johanna var, surpriseeeeeeeeee! Så sov över där, det var så himla kul! Och så fick jag ett helt underbart fotoalbum, ska nog knäppa några bilder så det så får ni se hur det ser ut! Så det var den här hemligheten som jag har velat veta HELA tiden, åh tack så himla mycket!

O sen igår var vi en tripp i hovmantorp hos min nya kusin Theo, åhh han var så sööööööt!
Sen igår kväll var jag, mathilda o johanna en runda nere på friskis!


In your eyes.


En gullig johanna i fokus blev det nu!

Nu har hela familia försökt oss på att spela lite kort, mamma o jag utklassade hedda o pappa men ändå förlorade vi, måste ha räknat fel med alla kort o sånt! Har också mumsat i mig lite b&j, blev ovanligt mätt..faktiskt!

Amazing





En ny medlem i garderoben fann jag idag!  Man ser ju inte riktigt på bilderna men jag hann inte ta några fler pix. Det är iallafall ett nästan genomskynligt linne med svarta "fläckar" på, haha, aja ni kommer nog att få se det på mig mot sommaren! Rean från monki!

Nu kör vi på en sån här variant!



- Jag gillar inteee när man byter programledare o sånt, typ idol med Peter Jidhe, han kan ju inte bara sluta..

- Om jag längtar till sommaren!?!? Jaaaa det är det ända jag gör, har redan kollat ut massa fina sommaroutfits, häh. Och den här sommaren ska bli bästbästochbäst! wiho

- Jag älskar överraskningar, men klarar nästan inte att vänta på dom! Så på julafton är det alltid jag som är uppe först o skakar på alla paketen!

Nu är det dags för fredagsmys..

Hoppas ni alla får en kanooonkväll med let's dance o magen full med onyttigheter, det ska jag!




Snöhav

Hejhallå, som ni ser så är headern bytts ut! Känns kalasbra!
Om en minut drar jag mot skolan, fredag idag med ju, snart heeeelg, o helt sjukt skönt!!


Walking on sunshine

Tjollaheeej! Jag och mina frusna händer kom precis hem från skolan! O solen stod ju högt upp på himmelen idag så jag passade på att ta lite vinterbilderrr. Men fyattans vad kallt det var det med! Nej nu orkiar jag inte vinter mer, vill ha soooooooooooommar nu!


Drömfångare




Ett litet konstverk hedda gjort, en drömfångare.

I eftermiddag drar jag o mathilda mot friskis o springer! Oooch mina weschörlurar hänger med. Härligt att springa, vet inte hur mycker jag pratat om det, kommer kännas så skönt efteråt! Å jag tror vi avslutar allt med bastun, för mig låter det toppen! :D

Just give me a smile



Hejsanhoppsan alla små gulligrisar! Skolan rullade på bra idag, eftermiddagen har jag varit parkerad hos julia med ingrid o stinis! Tummen uppuppupp!  Och nu så ser jag lite handboll, tycker faktiskt att det är kul med handboll, att spela alltså, ett tag var jag sugen att börja. Meeen det blev inte så. Är inte riktigt lika duktig som min hjärna o resten av kroppen vill.. ;)

Sommarfärg






Ahhhhhhh vaaaaad jaaaaaag lääääängtar tillbakaaaaaa tiiiiiiiiill sooooooooommaren!

Frukost ligger just nu på schemat, sen trampa upp mot skolan i det här vita vädret, asså jag undrar hur lång tid det kommer ta för snön att smälta bort, det är säkert inte borta i juni..ne det får vi inte hoppas! häh

Yes, I´m a guitarhero!



Situationen, nergrävd i läxor, trött o hungrig.

Va med pussilussmathilda innan, gick en långrunda med sindy o snickissnackade om allt möjligt! 8D Så härligt sååå! O innan var vi en liten tripp hos farmor o farfar, farmor skulle klippa till heddas hår och så blev vi bjudna på mat, fattar inte att jag kan vara hungrig? det var supergott o jag åt så jag nästan sprack, hah konstigt!

Underbara fanny







Världens härligaste bilder enligt mig! Lillaaaa söta svempa!

Yepp, som ni kanske förstår har jag spenderat hela dan med fannybanny. Supermysigt!
Mamma har precis rensat sin garderob så nu ska jag snoka i dom kläderna o se om något kanske hamnar i min garderob, sen blir det solsidan, käk o läxooor!


Yesterday






Baslinne- Monki
Svart kort linne- Bikbok
Kofta- Ullared
Leggings- Monki


Två vääldigt långa bilder som ni ser bjuds det på idag, gårdagens plagg! Tog dom med mitt nya stativ, a en födelsedagspresent det med. :) Det svarta linnet är också en ´present. Så nu vet niii!

Monokrom







Känns så bra att börja på fagra sen efter sommarlovet men jag kommer att vara såååååååååååååååå skakis när vi ska få veta klasserna! Kommer inte kunna äta, gå, o sova, häh


Det här plumpade ner i brevlådan..




Haha, det här ramlade ner i brevlådan för någon dag sedan, tog någon sån kupong när jag var fyra o skickade in den till mcd o sen dess har jag alltid fått den på min födelsedag! :D


Tjillevippen! Ska på öppet hus på fagra idag, kika runt vart allt ligger, har lite problem med det, haha. Alla lokaler o sånt. Sen drar vi mot bowlinghallen o spelar lite! Med sellden. Yeeeeeeeeeeeeeeepp!


All star!





En av mina presenter, älskade converse! Vill bara att det vita täcket över sverige kan smälta bort över en natt så att man kan knyta på sig dom här snyggingarna o dra på sig skinnjackan!

Dansen gick väl gaaanska fail, haha jag  julia skrattade o gjorde fel hela tiden, men herregud nybörjare, alla andra hade ju typ dansat i tre år redan! Så vi hängde iiinte riktigt med, men vi ger inte upp, ska gå nästa vecka också!

Hearts are over the world tonight





Hejhallå!
Ska testa på dans om runt trettio minuteros! Första gången på fem år, få se om det blir några snygga moves..heh pluttinlägg blev det nu men det räcker! :)

Tjejeeeer




JAJAMENSAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Wihoooooooooooooooooooo tonåriiiiing!
När jag kom till skolan idag, så stod jacob ute o så bara sprang han in superdupersnabbt när han såg mig, haha bara lite avslöjande..och sen när jag kom in stod alla o sjöng för mig, supersött! miljonermiljaders tack! Sen sjöng alla i matsalen, lite lätt pinsamt men roligt! Sen nu så har ingrid, julia, o stina varit här o vi har firat med en frödinge kladdkaka! Snart kommer mormor, morfar, farmor o farfar! Ahhh är så glad! Bilder på paket o sånt kommer imon tror jag! :D




Liiite nyvaken!

Lovely




Idag blir det två små bilderrr på mammsen..

Yo man! Dagen lyder, pluggpluggläxorläxorläxorplugg, typ.. kanonkul! verkligeeeen...
Annie o jag hade vår lektion i gympa idag, riktigt lyckat faktiskt, kul var det också! Tycker det är såå kul att "leda en grupp", haha vara tränare o peppa alla och sånt!


Hawaii

Informationsmötet om fagra gick bra, fick bara ett lätt skrattanfall mitt i allt..men det gick inte att inte skratta! Men annars var allt supersuper!
Sen när vi kom hem var alla i familjen vrålhungriga o orkade inte laga mat så vi ringde efter en hawaii med mild kebabsås, åh ibland kan det vara så himmelskt gott!


A small girl

Tjenixen! Frullebulle ska jag tanka magen med nu. I skolan nu på förmiddagen så ska rektorn komma och snacka med oss om allt med fagra o sånt, helt helt helt helt helt sjukt vad åren bara gått! Känns som om det var förra veckan jag gick i tvåan..



Fult ljus.
Vitt linne- H&M
Kjol- Zara
Strumpbyxor- Åhlens
Shalen o koftan vet jag inte riktigt..


Lite sena bilder sen fotorundan..










Canon eos 550D

Tjohoooo göbbar! Har varit med mathilda nu efter skokan, fixade fram en smarrig kladdkaka som vi sen åt upp mer än halva, pratade gjorde vi mest o spelade lite yatzy. :) Imon blir det city med henne också tror jag! Åh gud, jag fyller år på torsdag, fick en sån flashback nu..eller heter det så?

Extreme home makeover







Kollar "Extreme home makeover" och fattar inte hur designarna designar en liten flicka i 6-års ålderns rum, om den här flickan smågillar t.ex barbiedockor, a då gör dom allt i hela rummet som barbiedockor, liksom, kommer den här flickan gilla det om 10 år? hah konstigt

Frukostbrunch









Fyra bilder sen brunchen bjuds det på här!

Gud vad det var skönt att träna idag, åh nu vill jag göra det varje dag..awesomeee
Snart trampar jag o ingrid upp mot anniebannie. See yaAa.


Partypix

Hejhopp helgen har väl varit med ett ord, kalasbra! Träning kör vi på idag, härliga bananer. Har ju bara legat av nu ett tag..o nu är jag reidi sugen på att sparka till en boll! O just nu sitter ingrid här jämte mig, hon sussade över här inatt, grymmmt kul. Var ute en liten runda i skogen igår också, tog lite bilder, men dom får ni inte se nu, nu kommer bilderna sen vi firade ingrid!












Bubbelibubb


Fotograf: Jag
Canon eos 550D 18-55 mm


Skolan flöt på idag. Så nu har jag bara lunkat runt här hemma, fått i mig lite macka o nu sitter jag lite här. Johanna kommer också snart! Så då händer väl något! :D Och nu är det bara sex dagar till min lilla födelsedag tror jag. Hah det är sjukt vad tiden bara -bokstavligt talat- rusar iväg!

Blixtrar o dunder



Gud vad den här veckan har varit förvånandsvärt bra. Allt har känts tipptopp. Skolan o allt! Skulle bara påpeka deeet, haha sån otrolig bra fakta..

Imon blir det språkval, trampa ner till fagra, sen blir det johannapanna, var ett tag sen vi hittade på något, så det ska bli grymt kul som det alltid blir med den gullefisen! Till kvällen drar jag mig mot ingrid med jullan o stina! JättebrA!

miss stinadenfina!



Tjeeena brudar, o kanske killar? Första läxan hängde med hem idag vettni, känns konstigt att få in den lilla störande rutinen nu med..jeajea!
Ingrid och jag var en repa på hemköp för två sekunder sen. Vi gav våra familjer typ en "Frukostbrunch" med massa gottelligott som julklapp, så då investerade vi lite things till det. Allt gick fint i början, i mitten, meeeen i slutet gick det inte bra. Vi skippade att köpa plastpåse för det kostar ju det med, så då skulle vi bära alla sakerna. Yepp, med era smarta hjärnor kan ni nog lista ut vad som hände..


Chocolate Fudge Brownie




Läckerheten ni ser här tog pooffanamejja slut igår..

Hoho, im alive! haha ne jag dör inte efter att inte bloggat på en dag, som tur var!
Var en runda ute på isen med mathilda, annie o ingriiid! Var nästan helt själva hela tiden, ja hade isen helt själva rättare sagt..var jättekul, veeerkligen!
:)

Im ready

Helt sjukt att jag hann sätta mig här idag, o framförallt nu på morgonen!? Har ingenting att göra..tagit på mig kläder, ätit, borstat tänderna. Ja vad mer? Inget. Det är väl bara bra för min del att ta det lugnt på morgonen, annars  vimsar jag runt i 300 o bara håller på!




Puppy

Var precis en liten runda hos sellden som har en ny pyttelitem medlem i sin familj, en hundvalp! Är jag kär eller kär, förälskad, ahhhhh, den var så söt så jag svimmar. Så nu är jag riktigt sugen på en hund, fast det bestämmer nog inte jag om vår familj ska köpa en..heh typiskt



Sliiingorna ;)

Plugget

Åhhhhhhh, orkar inte hasa mig upp till skolan imon! Sista dagen på jullovet o tjena vad tiden bara har rusat iväg..
Men nu är det ju sista terminen på Högstorpskolan så hoppas det blir lite chillidill!




Another flower




Canon eos 550D 18-55 mm

Sitter här nergosad i miljoner kuddar i pappas stora tröja. Idag väntar 2 timmar bilresa mot Karlskrona för att äta middag med släkten! Känner mig bara liiite trött, men får kanske ta en liten powernap nu här innan vi ger oss av..

Crazy



Sååå, nu har jag slingat mig! Ljusare slingor, blir superfint! Farmor, hon kan, haha. Fick också med mig massa halsband och några lösnaglar hem. Flädersaft får jag ju inte glömma heller, världens godaste saft fick vi med.  Ikväll blir det gäster, så nu ska jag fixa till mig lite hade jag tänkt!

Red lips





Meningslösa bilder här över, skuggor o krabb. Hade iallafall ingenting att göra så då tog jag en stark lampa, en vit vägg o ett illrött läppstick. Och så satte kameran på självutlösning..

Next stop, slinga håret

Snart åker jag till farmor. Hon ska slinga mitt hår vettni. En julklapp som jag önskat mig, a o fick. Inte så konstigt för farmor är ju hårfrisörska o har en egen liten gullig sallong i deras lägenhet.


Here we go


Älskade ängel, du är en man..

Heeejabalobba! Senaste dygnet har jag varit hos ingridpingrid! Födelsedag o allt! Var superdupertruper! Kameran hängde ickenicke med.. Snart är det ju 13 år sen jag kom till jorden också, 14 dagar på pricken. Den 20 januari. :)

Ska bara säga att jag ska köra Bertljungkväll ikväll. Checka bertfilmerna helt enkelt. Ibland får jag sånna tankar eller känslor eller vad man säger..haha.



freschyfreschy eller ?
Gillar ni bjuss så har ni kommit rätt!

13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13 13



Idag fyller min bästa, bästa, allra bästa vän år! Tonåring vettni! :D Så hon ska fiiiiraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas!! Älskar dig hjärtat, you are the best!

Wednesday, yesbox





En sockersöt granne som motiv tackar man väl inte nej till!


You are my hero


Idag blir det den här tjejen! Nu ska jag ta mig en dusch, dricka 10L vatten för jag är törstig som..-någon som är jättetörstig-..heh o leta fram lite kläder att sätta på mig. Heeeeeejdå 

Bidrag

Så nu har jag anmält mig till en tävling i mathildas blogg. Så sen får ni rösta mycket på mitt bidrag, haha! ;)



A, här har ni det!


Leoparden



Byxor- Vila
Spetslinne- Gina
Leopardkaofta- Mammas från Bikbok

Om lite mer om en timme kommer mathilda o hämtar upp mig, sen bär det av mot bowlingen som jag sa igår.. jaa, o nu vet jag inte vad jag ska göra. Imorse var jag superstressad, o sen när jag är klar har jag inget att göra, suckelisuck!

Like a forest





Har faktiskt känt att febern har lättat hela dan. Fast nu har däremot näsan börjat rinna, aja det står jag ut med. Imon blir det bowling med mathilda, elin, johanna, victor o adrian. Roligt som attans! Nu ska jag se om jag kan hjälpa syyyrran, hon har tjatat hela kvällen men, heh, nu måste jag! ;) hejdå 

In between







Ingrids fina smyckeshållare och halsband!

Kul att ha feber o bara ligga i soffan helt off, om man sätter sig upp snurrar hela huvudet? svaret är nej. Fast det bästa jag kan göra är väl det..ligga som en staty på samma plats 24/7. Igår kollade jag sju avsnitt av "Life of Ryan"..underhållning är inte fel..

Nu ska jag försöka få i mig lite smoothie, hajdåsan!


2011 here we gooo

Hejhopp, sitter här med 39,6 g feber, great!

Nyår igår var grymt!! Hade galet kul o skrattade så tårarna rann! Vid tolvslaget sprang vi ut o drack pommac, haha det smakade ju som det gjorde, heh..Skitkul hade vi verkligen! Grymmeros härlios! Och så hade jag ju tänkt ta massa bilder på raketerna, fast det blev typ inga, det snöade ju.. Japp så var mitt nyår, ett underbart slut på 2010 o en underbar start på 2011!
















RSS 2.0